… vagy nem.
Hármas alapszabály, melyből sokan mind a hármat szeretnék megkapni, de valójában csak a marketingesek és hiszékeny emberek fejében létező délibáb.
Olcsó kávé! Igen létezik – persze pénztárca kérdése kinek mi az olcsó. Amit olcsónak tekinthetünk az a piac árkategória szerinti alsó 20%-os szegmense. Ne sértegessük, ez is szemes kávé, növényi eredetű, de valójában ezek a piac rút kiskacsái – nem véletlenül vannak szakmai szemszögből kitaszítottként kezelve. Túlpörkölt, égetett ízvilág próbálja elnyomni a szerény termésminőséget. Ennek ellenére sokan anyagi okok miatt nem tehetik meg, hogy mást vásároljanak, vagy csak ezzel is megelégszenek.
Finom kávé! Ami már nem is olcsó… persze nem is kell feltétlenül drágának lennie, ezért hívjuk őket közép kategóriásoknak. Jellemzően minden magára kicsit is adó márka széles kínálattal jelen van, így bőven van miből választani! De csak óvatosan! Márkanév se garancia minden esetben arra, hogy a termék elnyeri tetszésünket, ahogy ugyan ez érvényesül a „prémium” kategóriában is.
Extra kedvezmény most rendelőknek! – lefordítva: tele a raktár, le fog járni a szavatossága, nem veszi a kutya se mert olyan az íze… és még sorolhatnánk ki miért próbál így ügyfelet szerezni. Az ilyen marketing stratégia rövid távon is megtudja bosszulni magát azzal, hogy az ügyfél soha többé nem vesz adott márkájú terméket. Élő példa egy olcsó olasz márka, ahol az olcsó ár, gyenge minőséggel párosult. Ám mikor „készlet kisöprésre” szuperakcióban árulták, penészes termék került sok vásárlóhoz.
Ha bevált márkához ragaszkodunk, időnként próbáljuk ki más termékeit is, lépjünk ki komfort zónánkból – nem fogjuk megbánni. És figyeljük az akciókat! A legnagyobb márkák is tartanak leértékeléseket, mivel ez hatékonyabb minden más reklámnál!
Vélemény, hozzászólás?