Posted by & filed under Blog.

Mindennapi reggeli rutint borítja fel, amikor szembesülünk azzal, hogy „nem jön a kávé!”.

Igen, előbb vagy utóbb minden kávéfőző életében eljön az a pillanat amikor elgurul a gyógyszere, (de nem mindegy, hogy ez mikor következik be). Ezért előrelátóan igyekezzünk ezt elkerülni, mert rendszeres gondoskodás hiányában készülékünk, elzsírosodik vagy elvízkövesedik. Ha beütött a baj, első dolgunk szervizet keresni, és szakember segítségét kérni. Pedig sok esetben ezt megelőzhetnénk, rendszeres otthon is könnyedén elvégezhető karbantartással.

Rendszeresen használjunk vízkőoldót! Modern automata kávéfőzők már jelzik ha vízkőmentesítésre van szükségük. Ne tévesszen meg minket ez a “segítőkész” funkció! Gépek csak egy előre programozott átlagos felhasználás alapján kérnek tisztitást, nem veszik figyelembe az általunk biztosított víz keménységét. (normál csapvíz használata esetén)
Piros = kemény Sárga = közepes Kék = lágy

Tablettáknak van egy másik funkciója is, mégpedig a kávézsír oldása – mely szintén le tudd rakodni a csövekben, ezzel megakadályozva a normális működést. Pontosan ez miatt ne használjunk ecetet spórolásként, mert az nem lesz kellően hatékony!

Amennyiben szükséges és lehetőség van rá, használati útmutató segítségét igénybe véve távolítsuk el a főző egységet és tisztítsuk meg azt folyóvíz alatt.

Tálcát és a zacc tartót se felejtsük el kitakarítani, mert a lerakodó darálék nagyon kellemetlen szaggal jár.

Titkos tipp: felhasznált kávé minősége és összetétele is befolyásolhatja a szervízlátogatások időintervallumát.

Posted by & filed under Blog.

„Szívem! Elfogyott itthon a kávé, ugorj be hazafelé a boltba és hozz valamit helyette!”

Ha nem is minden házban, de sokban elő fog fordulni a fenti helyzet még 2080 elött. Klíma változás következményeit sokan félvállról vesszük, amig megvan mindenünk. Például itt van rögtön a reggeli lórugás, avagy a tömény fekete koffein. Persze van aki nem ezzel kezdi a napját, de sokunknak a kávé illata, a daráló hangja, estleg a sziszegő kávégép az első napi élményünk ébredés után.

Mondhatjuk, „ ohhh, az még messze van!”. No persze. És mi van ha tévednek a tudósok, mint már olyan sok mindenben. Ha már a mi életünkben eljutunk arra a pontra, hogy nem lesz kávé? Nos akkor sok minden más sem lesz, pont ezért felesleges pánikolni! 20 évvel ezelőtt azzal riogattak a „szakemberek”, hogy 2020-ra eltűnik a jól ismert banán. Eltűnt? Nem, nem tűnt el mert túl sok embernek add munkát. Viszont a spekulánsoknak mindig jól jön egy kis árfelhajtó hangulat és pánikkeltés.

Termesztett fajták persze változhatnak, de kávé volt, van és lesz!

No erre igyunk egy espresso-t / cappuccino-t

Egészségünkre  

Posted by & filed under Blog.

Tőzsdei időmértékben nézve hosszú időn keresztül stabilnak mondható árfolyammal számolhattak a gyártók és kereskedők.

2017-től több mint három éven át, nem történt jelentős kilengés a kávé világpiaci árában. Lásd lenti ábrát

( American coffe, investing.com)

Rövid távlatban azt hihetnénk, hogy itt a világvége és ezt a tőzsde is beárazta.

Természetesen az éghajlatváltozás, szállítási láncok akadozása és bizonyos mértékben munkaerő problémák is közrejátszanak az árak alakulásában.

Bár sokan gondolják azt, hogy az árazásukban eltérő olcsó, médium vagy a prémium kávék más – más termésből származnak, ez csak részben igaz. Valójában nem kizárólag a termesztés helye befolyásolja mi kerül az adott minőségű kategóriába. Ellenben a tőzsdével, ahol jóval nagyobb mértékben dől el, mi és mennyiért kerül a polcokra. Így lesz a Honduras-i szemes kávé ugyan olyan drága mint a Guatemala-i , vagy a Kuba-i. Ezek mind egy égővi területről származnak, minőségben nincs jelentős különbség köztük. A gyártok marketing stratégiája viszont további jelentős befolyással van pénztárcánkra.

Kérdés jogos. Most már mindig ilyen drága lesz?

Válasz: nem, illetve a közgazdasági törvények alapján nem valószínű. Erre itt egy példa a múltból, amin jól látható, hogy bizony fizettünk már többet is a kávéért, és még közel sem biztos, hogy elértük az áremelkedés csúcsát.

( American coffe, investing.com)

Posted by & filed under Blog.

Forró fekete, habos és lágy, tejjel vagy cukorral. Esteleg ez mind egyben?

Kávé minden mennyiségben? Vagy a minőség a fontosabb? Esteleg a karbantartási szükséglet, értékállóság az elsődleges? Mindannyian állítunk fel rangsort, ki ilyet, ki olyat. De mi a helyzet, ha ezek a kritériumok mind ugyan olyan fontosak számunkra? Van jó válasz? Igen!

JURA

Míg a szemes kávék közt elsősorban az olasz márkák a piacvezetők, addig kávégépek esetében a német és svájci márkák szerepelnek a rangsorok elején.

Modern, TÜV Rheinland tanúsítvánnyal rendelkező HACCP szabályoknak is eleget tevő beépített darálóval rendelkező kávégépek, bárhol bármikor egy gombnyomásra teljesítik kívánságunkat. Mindezt köszönhetően a “One-Touch” érintő kijelzőnek, legyen az espresso, cappuccino, americano vagy csak forró víz egy kellemes teához – leveshez.

Svájci JURA automata kávéfőzők alacsony karbantartási igény mellett, hosszú távon képesek kiszolgálni akár nagyobb irodák, közösségek, vagy home office-ban dolgozok igényeit de tökéletes választás eseti rendezvények lebonyolítása esetén is.   

Tartós gépbérlés esetén nem véletlenül JURA gépeket ajánlunk elsődlegesen az érdeklődök figyelmébe.

Posted by & filed under Blog.

100% Arabica kávét valóban szeretjük?

Sokan sokfélét mondanak. Tesztek próbálják bizonyítani melyik gyártó terméke jobb, ízletesebb, vagy csak egyszerűen népszerűbb.

Marketingesek kedvence az Arabica, mert már maga az elnevezés is történelmi, elegáns és simulékony. Nem beszélve arról az egyszerűen szembetűnő tényről, hogy a 100%-os jelzővel matematikai segítséggel alátámasztva, hangsúlyozható „különleges” mivolta.

Ezzel szemben a vetélytárs Robusta esetében senki nem használja szívesen ugyan ezt a 100%-os megjelölést, mert már magában az elnevezés is „robosztus”.

Hajlamosak vagyunk könnyedén mások véleményére hagyatkozni, és ezzel elnyomni érzékeinket, becsapva saját magunkat. Ha azt mondják 100% akkor automatikusan úgy gondoljuk, a maximumot és a legjobb minőséget – ízvilágot kapjuk. Pedig ez ebben a formában nem teljesen igaz.

Árban jóval drágább Arabica-nak is mint minden másnak, elkell a „jó bor cégér”, hiszen egyébként nem vennénk meg. De kizárólag az ára, vélelmezett minősége vagy a divat miatt ne fogyasszuk. Csak a kávészemek fajtája nem fogja megadni nekünk a forró fekete kellő élvezetét. Példaként megemlítendő a következő kutatási anyag:

Kanadában egy Vancouver-i kutatóintézet megbízásából 2013-ban készült felmérés során,160 önkéntest bevonva tesztelték valóban milyen kávét is szeretnek. Az előzetesen kitöltött kérdőívek alapján döntő többség 78%, azt nyilatkozta, hogy az 100% Arabica a kedvenc feketéje. Ezt követően a csoport tagjait 8 féle lefőzött itallal kínálták meg, melyeket vegyesen készítettek különböző típusú készülékekkel. Vakteszt során természetesen mindenki kapott kedvenc kávéjából is, de azt csupán 26% ismerte fel helyesen! Meglepő módon a többségnek nem is ízlett kedvenc feketéje, legtöbben a 40/60, illetve a 20/80 arányban Robustával kevert kávékra voksoltak. Sajnos nincs információnk arról, hogy ezek milyen pörkölésűek vagy milyen származású kávészemek voltak, illetve a használt gép típusokat sem említi a tanulmány. Arra viszont rávilágít, hogy az emberek többsége nem saját ízlelő bimbóinak tapasztalata alapján fogyasztja forró kedvencét.

Tanulságként levonhatjuk, hogy szokásaink, illetve a ránk ható külső hatások miatt nem vagyunk kellően bátrak, hogy gasztronómiai kalandtúrákat tegyünk. Társaságban vagy egyedül, de legyünk kísérletezőbbek! Vonjuk be családtagjainkat, barátainkat – munkatársainkat, és csináljunk házi tesztet. Erre kiválóan megfelelnek a különböző kávé típusok kisebb kiszerelései, melyek akár már 250 grammos kiszerelésben is elérhetőek a polcokon. Természetesen, ha tehetjük, mindig szemeset vegyünk, ne őröltet.

Posted by & filed under Blog.

Az új uniós jelentés kiemeli a növekvő kávéfogyasztást az európai országok között, a pörkölt kávé termelése 10% -kal nőtt egy évtized alatt

Az Európai Unió 2,9 millió tonna kávét importált külföldről 2020 -ban, ami 7% -os növekedés a 2010 -es szinthez képest.
Az Eurostat jelentése szerint a 2020-ban az EU-n kívüli országokból importált kávé nagy része Brazíliából és Vietnamból érkezett, 933 000, illetve 642 000 tonnában.
A legnagyobb EU-n kívüli import elsősorban Németországba és Olaszországba utazott, megelőzve Belgiumot, Spanyolországot és Franciaországot.

Az Eurostat megjegyezte, hogy a brit piaci adatok nem szerepeltek a legutóbbi jelentésben, miután 2021 januárjában kiléptek az EU -ból.

2020 -ban több mint 1,9 millió tonna pörkölt kávét állítottak elő az EU -ban, ami 10% -os növekedést jelent 2010 -hez képest. Ezenkívül az EU kávétermelése közel 11 milliárd eurót ért el, ami körülbelül 4,2 kg -ot jelent lakosonként 2020 -ban.
Olaszország, Németország, Franciaország, Hollandia, Spanyolország és Svédország állította elő a pörkölt kávé teljes uniós termelésének 89% -át 2020 -ban. Olaszország és Németország volt a vezető termelő az EU tagállamai között, 616 000 és 571 000 tonnával.
Annak ellenére, hogy az elmúlt évtizedben a nyugat -európai piacok uralták a kávéimportot és -termelést, a kelet -európai piacok úgy tűnik, hogy az elkövetkező években jelentősen növelni fogják a kávéfogyasztást.

 

2020 -ban Litvánia és Románia volt Európa leggyorsabban növekvő márkás kávéházi piaca Európában, 34,8% -os, illetve 29,8% -os növekedést ért el, és meghaladta a 180 és 600 üzletet.

Posted by & filed under Blog.

DeLonghi kinevezi Brad Pittet márka nagykövetévé a növekedés ösztönzése érdekében

A DeLonghi a Hollywood színészét, Brad Pittet nevezte ki márka nagykövetévé, hogy elősegítse a prémium otthoni kávépiac növekedését.
Pitt elkezdte szerepét a vállalat legújabb globális kommunikációs

kampányában, a „Perfetto from bab to cup” című múlt heti indításában.
„Csoportunk rendkívüli növekedést tapasztalt az elmúlt években, és a háztartások eszpresszó kávéfőzői szegmense központi szerepet kapott ebben a bővítésben, ami a mai forgalmunk több mint felét teszi ki” – mondta Massimo Garavaglia vezérigazgató.

„Hisszük, hogy Brad Pitt a tökéletes nagykövet, aki elmondja a világnak a DeLonghi márka szellemiségéről: merész és nemzetközi, ugyanakkor kifinomult és elegáns,

Az olasz készülékgyártó 180,8 millió euró nettó nyereségről számolt be 2021 első hat hónapjában, ami megdöbbentő 319,5% -os növekedést jelent a 2020 azonos időszakához képest

Posted by & filed under Blog.

A Starbucks szerint a 2021 harmadik negyedéves amerikai italértékesítés közel 75% -a hideg volt

 

A seattle-i kávézólánc vezérigazgatója, Kevin Johnson elárulta, hogy a hideg italok értékesítése tovább emelkedik az Egyesült Államokban, különösen a fiatalabb fogyasztók körében

 

 

A Starbucks felfedte, hogy a tavaszi és nyári hideg italok értékesítése jelentősen meghaladta a forró italokat az Egyesült Államokban.

Ami az összes italértékesítés 74% -át tette ki június 27 -én zárult pénzügyi negyedévében.

 

A fiatalok körében erős a kereslet a Cold Brew, Nitro Cold italok iránt.

 

  • Cold Brew: Hideg eljárásos kávé készítés. Az őrölt kávét stobahőmérsékletű vízben elkeverjük és hűtőben 12 óráig állni hagyjuk. Majd sűrű szűrőn vagy kávéfilteren átszűrjük. Beleteszünk még néhány jégkockát és máris kész.

  • Nitro Cold: Az eljárás hasonló a Cold Brew technológához, de azzal a különbséggel, hogy magas nyomású nitrogénnel csapolják. Hasonlóan a sör csapolásához. Ez általl egy krémes, de hideg kávéitalt nyerünk.

Az is kiderült a felmérésből, hogy ez nem egyfajta hóbort, hanem egy új trend. Hiszen a téli hónapokban is vásárolnak jeges italokat.

A kávé fogyasztók 41%-a  a téli, hideg napokban is előszerettel iszogat hideg kávét.

Posted by & filed under Blog.

A Nespresso Israel kipróbálja a kávékapszulák drónszállítását.

 

A kisérlet első fázisában Tel-Aviv-Jaffa területén tesztelik a kiszállítást.

Azért esett a választás erre a területre, mert Izrael második legnagyobb városa, illetve Izrael legfontosabb kereskedelmi központja.

 

A kezdeményezést az Airwayz AI szoftvercéggel, a drónok felszállási és leszállási helyének fejlesztőjével, a SkylinX-el, valamint a drónokat pilótázó FlyTechIL légitechnológiai céggel közösen hajtják végre.

A szállítást a Flying Cargo logisztikai vállalat irányítja.

 

A közös fúzió célja a  drónszállítás kereskedelmi életképességének felmérése, illetve a vásárlói élmény javítása.

 

“A jövő már itt van. Tel Aviv-Jaffában megkezdünk egy kísérletet, amely kimért és helyes módon teszteli a drónok kereskedelmi célú használatának képességét városi térben.- mondta Ron Huldai, Tel Aviv polgármestere.

 

A Nespresso nem az egyetlen nagy kávés cég, amely kereskedelmi célokra próbálja ki a drónokat.
2017 szeptemberében a Costa Coffee tesztelte a drónszállítást Dubaiban, az Egyesült Arab Emírségekben

Posted by & filed under Blog.

A kávé a békés hétköznapjaink megbízható generátora.

De mi a helyzet akkor, ha olyan nem mindennapi körülmények között találjuk magunkat, mint egy polgárháború? Valószínűsítem, hogy a katonaságban is a kávéfőző a legkeményebben dolgozó egység, hisz a jó katona is kávén él, az amerikai katonák pedig mindig is a kávé megszállottai voltak.

A 19. században, az amerikai polgárháború idején, a koffein lételeme volt a hadseregnek. Mindkettőnek. Egy anekdota szerint a déli hadsereg kávékrízise vezetett el végül oda, hogy az északi csapatok nyerték meg a háborút.

Amikor az északi unionisták blokád alá zárták a déli konföderációs államokat, a déli egységek egyre nehezebben tudták beszerezni a kávét. A blokád ugyanis azt jelentette, hogy elzártak tőlük szinte minden beszerzési lehetőséget, élelem és gyógyszer utánpótlást, a gyalogosaik például már egyáltalán nem jutottak kávéhoz. A déliek mindent megtettek, hogy pótolják a kávébabot, beleértve olyan bizarr helyettesítőket is, mint a pörkölt makk, de próbálkoztak sörárpával, szárazbabbal, gyapotmaggal, burgonyahéjjal, és persze cikóriagyökérrel is. A katonák számára egyre világosabbá vált, hogy ezeken a helyettesítőkön nem fognak túlélni, s hogy kávéhoz csak az északiakon keresztül tudnak hozzájutni.

Ha visszanézzük a katonai feljegyzéseket, szembetűnik, hogy egyre inkább hangot adtak elégedetlenségüknek.

A polgárháborús naplókban a kávé volt a leggyakrabban leírt szó

A családnak írt leveleikben a beszámoló nagy része arról szólt, hogy milyen volt az aznapi kávé, vagy azon keseregtek, hogy elfogyott a kávé, vagy reménykedve írtak arról, hogy mihamarabb kávéhoz fognak jutni. Sokkal többször írták le azt, hogy kávé, mint azt, hogy golyó, háború, ágyú, vagy anya.

Puskatusba épített daráló

Az 1860-as években az amerikai Sharps Rifle Company – a vállalat, ami puskákkal látta el a hadsereget – kitalált egy karabélyt, aminek a markolatába egy kis darálót építettek. Az új fegyvert eredetileg a lovas egységnek szánták, és elképzelésük szerint azt a célt szolgálta volna, hogy a katonák a lovaik számára gabonát őröljenek vele. A daráló erre a célra tökéletesen használhatatlannak bizonyult, ám a katonák rögtön feltalálták magukat, és kávédarálóként kezdték el használni.

Sokszor a Mississippi sáros vizéből főzték a kávét

Háborús időszakban az ivóvízhez sem volt mindig egyszerű hozzájutni, és a katonák rákényszerültek arra, hogy esővízből, tócsákból, vagy a Mississippi sáros vizéből főzzék a mindennapi kávéjukat.

Az északi tiszteknek is feltűnt a koffein hatása

Az unionista tisztek igyekeztek biztosítani, hogy embereik legalább egy csésze kávét kaphassanak a csaták előtti reggeleken, és az gyakran a csaták után is ott várta a katonákat, de volt olyan tiszt, aki szigorú utasításba adta, hogy a kulacsokban víz helyett kávét vigyenek magukkal. Egyes egységekben kávéfutár fiúkat béreltek fel, hogy a kritikus pontokon szolgáló katonák folyamatosan el legyenek látva koffeinnel.

Csoda hát, hogy észak végül győzedelmeskedett?

Ha tetszett, kérlek oszd meg ismerőseiddel!

Előre is köszönöm!